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Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Mar Avr 12, 2011 4:21 pm
par R26-0033
Le catalogue des pièces de la Megane R.S. N4 de Rallye est sur le site Renault Sport. ;-)
http://www.renault-sport.com/catalogues ... 0_fr_T.pdf

Pour ceux qui cherchent des disques à bols, ils sont à 625,03 euros HT pièce. C'est moins cher que les Brembo.
Les plaquettes AV et AR sont des PFC : 293,19 et 137,58 HT le jeu.
Pas de prix pour les amortisseurs OHLINS, ni pour la boite séquentielle.

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Mar Avr 12, 2011 5:35 pm
par pafou2002
Super intéressant merci pour l'info ;-)

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Mar Avr 12, 2011 8:47 pm
par Matt
les étriers sont les même que les mégane 3 rs de série?

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Mer Avr 13, 2011 8:59 am
par R26-0033
Matt a écrit:les étriers sont les même que les mégane 3 rs de série?

Je pense que oui. Le mieux est de contacter directement Renault Sport Compétition :
Pièces Compétition RENAULT SPORT/ALPINE
Avenue de Bréauté
76200 DIEPPE ;-)

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Jeu Avr 14, 2011 10:47 am
par yeppa
Les jantes sont pas chères, surement des Speedline Turini, quelqu'un connaitrait leur poids par hasard ?

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Jeu Avr 14, 2011 10:09 pm
par Nicolas NM0604
C'est juste genial ce document! :cheers:

Enfin les disques sur bol alu a tarif "abordable"!!!!!!! :bounce:

Ca donne plein d'idées aussi. :cool:

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Jeu Avr 14, 2011 10:13 pm
par Tiny
Tu les trouve partout entre 1000 et 1500€ sauf si c'est du 330mm.

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Ven Avr 15, 2011 7:53 am
par Matt
R26-0033 a écrit:
Matt a écrit:les étriers sont les même que les mégane 3 rs de série?

Je pense que oui. Le mieux est de contacter directement Renault Sport Compétition :
Pièces Compétition RENAULT SPORT/ALPINE
Avenue de Bréauté
76200 DIEPPE ;-)



on pourrait donc mettre des plaquettes de la N4 pour éviter le problème de dépôt avec les plaquettes d'origines...

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Ven Avr 15, 2011 4:34 pm
par R26-0033
Matt a écrit: on pourrait donc mettre des plaquettes de la N4 pour éviter le problème de dépôt avec les plaquettes d'origines...

Je ne pense pas que ce soit raisonnable de mettre des plaquettes de la N4 avec les disques d'origines rainurés, car les plaquettes PFC compétition sont très dures et vont fendiller les disques, et faire surchaufer les étriers.
La N4 a :
- des boas de ventilation des freins AV,
- des disques spécifiques à bol à l'AV
- des disques spécifiques non rainurés à l'AR.
C'est peut être envisageable avec les disques non rainurés des versions sport.

J'ai essayé des PFC 97 (les moins agressives, recommandées pour les "Track Day") à l'AR et elles sont beaucoup plus agressives que les PAGID RS 4-2 (Bleu).

Voici les différents types de plaquettes PFC (catalogue 2007) :
Current Production Performance Friction Race Compounds
05 Compound
PFC’s newest compound, 05 has gained immediate favor in the NASCAR, Sports Car, and Open Wheel racing due to its unsurpassed per formance. 05 has the highest initial bite and highest average torque of any compound on the market.
There is virtually no toque rise with temperature. Release and Modulation characteristics are second to none with wear slightly better than 03. This compound demands the most from the vehicle setup and is designed to handle the most severe applications.
Recommended for high grip, high downforce, and severe duty applications.
NASCAR Short Track and Road Course - High Grip Open wheel - Professional Prototype and GT - Tarmac Rally
03 Compound
03 Compound has shown to have higher bite and higher average torque than 01 Compound with a slight rise of torque
with temperature to handle severe conditions. 03 has excellent modulation and release characteristics, less torque scatter than competing pads, and very good disc conditioning properties.
Recommended for high grip and high downforce applications.
NASCAR Short Track and Road Course - High Grip Open wheel - Professional Prototype and GT Rally
01 Compound
The standard by which all brake pads are now judged. 01 has high initial bite, and torque, with very little torque rise
with temperature. At the end of the stop, 01 Compound has less torque scatter for improved modulation with excellent release. 01 Compound has good disc conditioning properties with low wear. Winner of more World and National Championships annually than any other brake pad on the market.
Recommended for wide variety of applications.
All Oval Track Race series - Open wheel - Prototype and GT - SCCA/NASA/BMWCCA/PCA Racing - Tarmac/Gravel Rally
97 Compound
A favorite of sports car endurance and NASCAR racing since its debut, winning races in CART, ALMS, Grand Am, ASA, and Club Racing, 97 Compound has less initial bite and average torque than 01. It has great modulation, a very flat torque curve, and enhanced release characteristics. 97 is considered PFC “Endurance Compound” with the lowest wear of any PFC Compound and is also highly recommended as a general-purpose pad for Club Racing and Track Day events. Recommended for applications that demand excellent wear and modulation.
All Oval Track Race series - Endurance Prototype and GT - SCCA / NASA / BMWCCA / PCA Racing - Track Day and Driver Education events
Tarmac/Gravel Rally
81 Compound
Replacing the perennial favorite 80 compound, 81 offers smooth and stable high temperature torque with excellent cold bite for the dirt and asphalt racers that demand race ready friction. 81 compound also offers quicker release for unrivaled modulation with low wear and excellent disc conditioning properties.
Recommended for low grip asphalt and dirt track applications.
IMCA modified, dirt late models, and street stocks.
Retired Race Compounds
93 Compound
This compound has higher bite, higher average torque than 99 compound and is one of the more popular of the PFC compounds. 93 Compound is easy on the discs with long wear. This compound has been a favorite of CART, ALMS, Grand Am, Japanese GT, and NASCAR throughout its history. There is a slight torque rise with temperature to handle the most extreme conditions. Requires finesse so as to not over slow the car, or overwhelm the car’s setup.
This compound has been replaced in PFC’s lineup by 01, 03 and 05, but is still popular and available in limited applications.
Recommended for high grip and high downforce applications.
83 Compound
This is the compound that has won more championships since it’s debut than all others. It is a perennial workhorse in NASCAR. When it comes to slowing down under the most severe conditions, 83 Compound has a tremendous history of success. Higher bite than 80 Compound, with a rising torque curve to handle the most extreme conditions, along
with low wear. 01, 03 and 05 Compounds are steadily replacing 83 Compound in most applications. It is still available in many applications and remains a viable choice nearly 20 years after being released.
Recommended for high grip and severe duty applications.
99 Compound
This compound has won in CART Champ Cars, and the 24hrs of Daytona. 99 Compound has slightly higher bite, and higher torque than 97 Compound with excellent release. It has improved modulation throughout its range, and a very flat torque curve compared with 83. 99 Compound is very easy on the discs, and has very low wear. 99 has been a favorite for street circuits where the track conditions are at their worst, and lock up is a problem. It has been replaced in PFC’s lineup by 01 Compound, but there is still limited availability in some pad shapes.
Recommended for applications that demand excellent wear and modulation.
90 Compound
This compound has been a favorite of race driving schools because of its modulation characteristics. Used exclusively at race schools such as Bob Bondurant, Derek Daly, and Jim Russell because of is forgiving nature. 90 Compounds is very easy on the discs, yet has higher cold bite than 83 compound along with less torque rise for improved modulation.
90 Compound has been replaced by 97 in most applications, but is still available in a limited number of applications.
Recommended for applications that demand good wear and modulation.
80 Compound
80 Compound has the longest race winning history in PFC’s arsenal. Newer compounds have replaced 80 in most applications. 80 Compound is a traditional favorite in the dirt and late model markets. It the It is the lowest torque race compound in PFC’s lineup. This compound has won in every venue that it has raced in, from NASCAR at Martinsville, VA, to sports cars at the 24hrs of Daytona. 80 Compound has been replaced by 81 in most applications, but is still available in a limited number of applications.
Recommended for Late Model and Oval Dirt Racing.
Il y a aussi la 07 Compound, utilisée sur certaines Clio Cup. Ce serait le top (plaquettes sprint), ) mais il risque de détruire les disques d'origine.
:scratch:
Chez ISA, on trouve (par ordre de dureté) pour l'AV : PFC 97, 01, 03, 05 ou 07 et pour l'AR : 97 ou 01. On en trouve aussi chez Danielson. :salut:

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Dim Avr 24, 2011 5:58 pm
par GTR26
Les etriers ne sont pas les memes que ceux de serie, ceux de la N4 sont plus performants (refroidissement, puissance...) pour info ils sont gris inscription gravee jaune ou rouge.

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Lun Avr 25, 2011 7:48 pm
par magicfred
GTR26 a écrit:Les etriers ne sont pas les memes que ceux de serie, ceux de la N4 sont plus performants (refroidissement, puissance...) pour info ils sont gris inscription gravee jaune ou rouge.

Salut,
les étriers de la M3RS N4 sont bien des brembo mais monoblocs donc j'imagine que le diamètre des pistons doit
être différent des modèles d'origines,les plaquettes ne doivent pas se monter en lieu et place des origines.
Attention,les étriers AR sont aussi différents donc on peut oublier les références de plaquettes citées.
A+ :salut:

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Lun Avr 25, 2011 7:53 pm
par cookies
et les jantes,qui en a monter????

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Lun Avr 25, 2011 10:28 pm
par pafou2002
Je suis allé voir mon mécano Renault Sport, il a téléphoné à Dieppe et m'a confirmé que les disques de la N4 peuvent se monter avec les étriers d'origine, donc pour moi pas trop d'intérêt à changer les étriers.
Par compte, pour l'instant leurs stock est réservé aux clients compétitions et les commandes devraient être dispo d'ici 1 mois.

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Mar Avr 26, 2011 6:39 am
par nicof360
pafou2002 a écrit:Je suis allé voir mon mécano Renault Sport, il a téléphoné à Dieppe et m'a confirmé que les disques de la N4 peuvent se monter avec les étriers d'origine, donc pour moi pas trop d'intérêt à changer les étriers.
Par compte, pour l'instant leurs stock est réservé aux clients compétitions et les commandes devraient être dispo d'ici 1 mois.




a dieppe ils m' ont dit que les diques ne se monte pas avec les etriers d' origine
c'est isa qui a fait le developement des freins de la n4

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Mar Avr 26, 2011 9:41 pm
par Nicolas NM0604
A mon avis ça passe mais il faut un interclaire sur les vis de fixation radiales des étriers d'origine. :scratch:

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Mar Avr 26, 2011 9:48 pm
par pafou2002
Oui ça me paraît évident sur ce point-là, mais en gros tu peux utiliser les mêmes étriers avec ces disques là...enfin ce sont les infos que j'ai eues! ;-)

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Mer Avr 27, 2011 4:27 pm
par R26-0033
Merci pour ces infos, qui confirment ce que je pensais. ;-)

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Mar Mai 10, 2011 2:59 am
par ced67
Quelqu'un a des information sur les triangles modifier?
Est la barre stabilisatrice? Elle change ?diamètre etc?

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Sam Mai 21, 2011 12:55 pm
par pafou2002
Bonjour à tous.
De nouvelles infos concernant le système de freinage de la N4, après être passé chez RS hier : les nouveaux disques sont en 355 de diamètre,et surtout en 32mm d'épaisseur, donc changement d'étriers obligatoires... Au total il y en a pour 4500€ pour le systèmecomplet :cry:

Donc perso je vais continuer à user du disque d'origine, d'ailleurs les nouveaux arrivent la semaine prochaine :eek:

Re: Catalogue des pièces Megane R.S. N4

MessagePublié: Sam Mai 21, 2011 8:30 pm
par Nicolas NM0604
Ca pour une nouvelle c'est une mauvaise nouvelle. Pourtant la difference de largeur n'est pas enorme, ça devait passer... pfff. V falloir touver autre chose.

Au fait, ceux qui voilent les disques à gogo. Confortez moi dans mon idée, moi vous rouler sans ESP?